Van vakantie naar reizen, Vietnam deel 1

20 april 2016 - Hanoi, Vietnam

Lieve allemaal,

Na een aantal dagen heerlijk liggen in de zon op de stranden van Phu Quoc Island zijn we tot de conclusie gekomen dat we de eerste weken van onze reis een behoorlijk tempo hebben gehanteerd. We kunnen zeggen dat we op Phu Quoc de rust hebben gevonden en de ‘vakantiemodus’ is overgegaan in een echte ‘reismodus’. We zijn inmiddels goed in staat om ook een dag geen tempel te bezoeken of een hike te doen, maar gewoon samen een cappuccino te drinken en bijvoorbeeld een boek te lezen. Wat we alleen nog wel elke dag doen is genieten van al het heerlijke eten hier in Azië. We wisten dat de Vietnamese keuken behoorlijk zou verschillen van bijvoorbeeld de Thaise keuken, maar dat elke streek hier zijn eigen lekkernijen heeft daar hadden we geen idee van! Enkele lokale favorieten zijn:

-       Ban Xeo

-       Pho Bo

-       Grilled pork in lemongrass skewer

-       Beo Cake

-       Pomelo Salad

-       White rose

Inmiddels zijn we al meer dan 5 weken in Vietnam en bivakkeren we momenteel in de hoofdstad Hanoi. In deze 5 weken hebben we adembenemende natuur gezien, cultuur gesnoven, avonturen beleefd en bovenal veel leuke mensen ontmoet. Natuurlijk willen we dit graag met jullie delen, alleen was het echt onmogelijk dit alles in 1 filmpje te krijgen! Gelukkig leert het reizen in Azië je om creatief te zijn en oplossend te denken, ook al loopt alles anders dan je denkt. Daarom hebben we maar 2 filmpjes gemaakt :)

In het eerste filmpje kunnen jullie een indruk krijgen van onze reis in Vietnam tot en met Nha Trang (zie de kaart op onze reislog). Een van de hoogtepunten die we gedaan hebben is de Easy Rider tocht van Dalat naar Nha Trang en deze rit achterop de motor door de central highlands van Vietnam hebben we in een tweede filmpje weergegeven. Hopelijk krijgen jullie zo een goede indruk van al onze belevenissen hier. Snel zal ook een 3e filmpje volgen waarin jullie de rest van onze reis in Vietnam kunnen volgen!

Liefs Coen & Lea

1. Pam:
    20 april 2016
    Aaaah, echt zooooo gaaf!!
    En jullie zien er zo intens gelukkig uit!! Heerlijk!
    GENIET! Dikke kus uit Kaapstad!
  2. Jan Corrie Kastelijn:
    21 april 2016
    Wij wensen jullie nog heel veel reis plezier, leuk om te zien en jullie genieten er echt van.
    Groet Jan en Corrie.
  3. Mary en Elise & Lizan:
    26 april 2016
    Hoi Coen en Lea wat een vakantie jullie zien er moe uit.
    Ik zou er nog een half jaar aan plakken hebben jullie echt nodig om alles te doen.
    geniet er van doen wij ook van jullie filmpjes.
    Groetjes uit Olland