VIP trip in Laos en Cambodja

13 maart 2016 - tp. Phú Quốc, Vietnam

Lieve allemaal,

Allereerst willen wij jullie bedanken voor alle leuke en lieve reacties!! Erg fijn!! We weten dat sommige van jullie natuurlijk alweer met smart zitten te wachten op een nieuwe update van onze ervaringen.

Na ons vertrek uit Chiang Rai (Thailand) hebben we de bus genomen naar Huay Xia, een klein stadje in Laos vlak na de grensovergang.

Na een eigenlijk best wel redelijk soepele visumaanvraag bij de grenspost kwamen we rond het middag uur aan in Hua Xia en wilde direct onze reis vervolgen naar het noorden, Luang Namtha. Al snel bleek echter dat er geen bussen meer reden vandaag.

Na een nacht in een wat schimmig hotel in dit vage grensstadje konden we dan in de ochtend met een ware 'VIP' Minivan vertrekken. We weten nog steeds niet exact waar deze term in Laos voor staat, maar is dat een bus....

-  die door de bergen slingert en overal op wegen probeert in te halen, ook als Max Verstappen eigenlijk geen gaatje zou zien?

- die zo lek is als een zeef en de regen dus dwars doorheen komt?

- die overal stopt om een local voor wat 'kippen' (=lokale munteenheid Laos) op te pikken of af te zetten?

- die tjokvol zit met locals die meerder malen overgeven door de rit op het bochtige, hobbelige, vol met gaten zittende circuit?

- waarin levende kuikens door de bus dansen en een geluid produceren gelijk aan een Aziatische Karaoke?

Naar onze maatstaven is dit een prima busreis, maar niet echt 'VIP' te noemen. Alhoewel, we hadden wel prachtige gordijntjes waar we 8 uur naar hebben mogen kijken :)

Uiteindelijk zijn we veilig en wel in Luang Namtha aangekomen maar daar slechts 2 dagen gebleven. Het weer hielp namelijk niet zo mee aangezien er sprake was van een tropische regenbui en deze volgens de weerberichten nog enkele dagen zou aanhouden. Een dag hebben we de regen en kou getrotseerd en een fietstocht gemaakt door de natuur, maar onze uitrusting (lees alleen zomerkleding) was hier niet echt op voorbereid....

In ons originele reisplan zouden we in eerste instantie via Laos naar het noorden van Vietnam gaan. Vanwege het weer hebben we dit plan aangepast en zijn we via Luang Prabang naar Siem Reap (Cambodja) en Phnom Penh gegaan. Onze ervaringen daar, zoals de prachtige watervallen van Kuang Si, de imposante Angkor Wat tempels, het bezoek aan de 'drijvende' dorpen (alleen nu niet vanwege het droogseizoen) kunnen jullie ook weer terugzien in een nieuw filmpje! Ons bezoek bezoek aan de indrukwekkende en trieste Killing Fields hebben we alleen in ons geheugen opgenomen.

Momenteel zitten we op het eiland Phu Quoc (Zuiden van Vietnam) even bij te komen van de ervaringen van afgelopen weken.

Vanuit jullie kwamen ook meerdere opmerkingen over de 'kwaliteiten' van de dansmoves van Coen. Jullie kunnen wederom je lol op!

Veel plezier en see you in Vietnam!

Liefs Coen en Lea

1. Yvonne:
    Supergaaf verhaal en filmpje!!! Soepele moves ook ;). Heel veel plezier
  2. Lisette van Leeuwen:
    13 maart 2016
    Wauw weer zeer indrukwekkend! En gelukkig weer met spectaculaire dansmoves !
  3. Pam:
    13 maart 2016
    Wat een stralende koppies! Makes me happy!
    GENIET! Dikke kus
  4. Suzanne:
    13 maart 2016
    Hahah... heerlijk wakker worden zo. Gelchen om het reisverhaal en het hilarische film. Mooi begin van mn dag! Thx!
    Fijn dat Laos gewoon Laos is gebleven! Super herken baar dit!
    Veel plezier in Vietnam! Xxx
  5. Marta:
    13 maart 2016
    Haha..!! Dat ziet er SUPER goed uit!! Een flinke mooie reis door Laos en Cambodja! En overal duiken jullie weer helemaal blij en energiek op ! Je zou maar zo'n nieuwe buren krijgen.....! Haha!
    Rust maar even lekket uit daar en verwonder je daarna in Vietnam! Veel plezier and have a safe trip!
    Marta.
  6. Kit & Martino:
    13 maart 2016
    Lieve dansende Coen & Lee, we hebben weer met een brede glimlach jullie avonturen gelezen en gezien! Wat moeten jullie veel lol hebben! Een wonder, dat bende (zijn jullie!!!).... Is ut daar al heet? Xxx
  7. Mathilde en Joost:
    13 maart 2016
    Hey lieve schatten, wat een onwijs leuk filmpje weer. Daar werden we blij van jullie zo samen te zien zwemmen, lachen, eten, genieten en natuurlijk fantastisch dansen. Talenten hoor!!
    En ik hoor Douwe Bob is met zijn songfestival lied ook bij jullie aangekomen.
    Veel plezier daar verder. Dikke knuffels van paps en mams
  8. Rene Theunis:
    13 maart 2016
    Ziet er weer tof uit Lea en Coen.
    Hopen op wat meer zon en minder regen.
    Die danspasjes van Coen zijn natuurlijk een ware cliffhanger. Hoe gaat dit aflopen en waar komt ie de volgende keer weer mee?

By the way: je filmpje hebben we op de diplomauitreiking getoond. De studenten, collega's en ouders hebben dit zeer gewaardeerd.

Een behouden reis met heel veel indrukken toegewenst.
  9. Ralph & Soof:
    18 maart 2016
    oke dit was super leuk om die dans filmpjes te zien! Coen goed gedaan jonge

Het grote reis filmpje is wel fantastisch! Zusje wat zie je er goed uit met die krullen en wat zien jullie er gelukkig uit Word ik erg blij van:)

Kus kus